Dinsdag 24 september 2024, 20.00 uur:

"Japan, een BELEEFde reis",
door Flory Poels.

In 2018 was Flory Poels een maand in Japan: een boeiende reis, dankzij de jarenlange contacten van de reisleidster met Japanners en haar kennis van de taal en de gewoontes in dat land. Zo kwam ze op bijzondere plekken en had ze formele en informele ontmoetingen met Japanners. Ze logeerde ook een paar dagen in een Japans gastgezin. In deze powerpoint presentatie wil Flory haar enthousiasme voor Japan in beeld brengen.

Flory Poels heeft tijdens haar studie Frans aan de Radboud Universiteit van Nijmegen, ook colleges filosofie, kunstgeschiedenis en Spaans gevolgd. Ze was werkzaam als lerares Frans op scholen van het Voortgezet Onderwijs en bij de Alliance Française. Ze organiseerde excursies naar Parijs, Straatsburg en andere bestemmingen. Naast haar baan bekleedde ze ook verschillende bestuurlijke functies.

Hoewel Frankrijk haar qua cultuur veel te bieden had, ontdekte ze na haar pensioen, via reizen naar Syrië, Iran, Oezbekistan, India, Myanmar en nog meer landen, ook de rijkdom van andere culturen.

Stichting Culturele Activiteiten Molenhoek @ 2024